Ethiopie 2 - Reisverslag uit Tanga, Tanzania van Jeffrey en Jose - WaarBenJij.nu Ethiopie 2 - Reisverslag uit Tanga, Tanzania van Jeffrey en Jose - WaarBenJij.nu

Ethiopie 2

Door: destinationcapetown

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Jose

25 Februari 2011 | Tanzania, Tanga

Eindelijk hebben we eens tijd om wat van onze belevenissen neer te schrijven. Inmiddels zijn we al in Tanzania en hebben sinds ons laatste berichtje weer veel meegemaakt en gezien. We zijn hier in Tanzania neergestreken op Peponi Beach Resort, jawel we zitten aan zee in de buurt Tanga. Een paar honderd kilometer boven Dar es Salam en genieten hier van een heerlijk dagje zon, zwembad en zee.
In Ethiopie zijn we inderdaad niet meer naar de Murshi-stam gegaan. Hoewel het gevraag naar geld en pennen hier nagenoeg over was hadden we er toch geen zin meer in. Ethiopie is een land waar heel veel mensen wonen waarvan je het idee hebt dat ze allemaal over de weg lopen. Heel goede asfaltweg die vooral gebruikt wordt door de mensen om over te lopen samen met het vee (voornamelijk koeien en geiten). Later hoorde we dat personenauto’s hier ontzettend duur zijn en voor de bevolking eigenlijk niet te betalen, dus begrijpelijk dat er veel mensen lopen. Voor ons was het wel vermoeiend rijden en even stoppen om te lunchen of te plassen was er ook niet bij, dit is namelijk niet prettig als er 30 mensen om je heen staan.
Vanuit Addis Abeba zijn we naar Lake Langano gereden. Onder Addis Abeba liggen 4 meren die onderdeel uitmaken van de Great Rift Valley en Lake Langano is de enige van de 4 die krokodillen en bilatzia vrij is. Helaas zag het water er heel troebel uit waardoor we geen zin hadden om er in te gaan. We hadden wel een leuk plekje aan het water op een campsite die eigendom is van een amerikaan.
Hierna zijn we via Arba Minch naar de Keniaanse grens gereden.In het zuiden van Ethiopie wonen veel mindere mensen dan in het noorden. Onderweg zien we af en toe mooi versierden mensen van de verschillende stammen die in dit gebied wonen. Hier jagen de mannen nog echt met een speer en zo af en toe zie je ze op een heuveltop uitkijken over het gebied om een avondmaaltijdje te scoren. We vinden het zowaar weer heerlijk om door het verlaten landschap te rijden. Voordat we Ethiopie uit mogen moeten we eerst nog een stempel bij de politie in Omorate halen, een plaatsje zo’n 25 km voor de grens. Aan de grens zelf is ook een douanepost maar die mogen niet stempelen, alleen maar kijken of we al een stempel hebben. Het is dan ook een beetje een ongebruikelijke grensovergang. De andere grensovergang is bij Moyale, deze is meer de gebruikelijke maar veel minder avontuurlijk.