Namibie deel 2 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jeffrey en Jose - WaarBenJij.nu Namibie deel 2 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jeffrey en Jose - WaarBenJij.nu

Namibie deel 2

Door: destinationcapetown

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Jose

06 April 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We zijn ondertussen in Cape Town aangekomen.

Nadat we in Swakopmund 1½ dag hebben uitgerust ( wassen en auto schoonmaken) zijn we vertrokken naar de Sossus vlei in de Namib woestijn. Dit is de oudste woestijn ter wereld. De Sossus vlei is bekend door het rode woestijnzand en de enorm hoge zandduinen . Vooral bij zonsondergang en zonsopkomst ziet dit er adembenemend mooi uit.
Het is een uurtje rijden vanaf de camping naar het mooiste gedeeltje van de vlei dus als je daar van de zonsopgang wil genieten moet je vroeg uit de veren. Om 5 uur gaat de wekker en maken we ons klaar voor vertrek. Precies voor zonsopkomst bereiken we de hoge zandduinen, die nog veel hoger lijken te zijn als je er boven op wil klimmen. Het zand kleurt prachtig oranje rood door de opkomende zon en door de schaduwvorming aan de andere kant van de duinen kan je de contouren mooi volgen. We rijden nog een stukje verder de vlei in waar het alleen mogelijk is om met een 4x4 te komen. Midden in de vlei ontbijten we en beklimmen we nog een zandduin. Aan de kust in Swakopmund bleef het de hele dag redelijk fris, maar hier in de vlei stijgt de temperatuur snel en kost het veel energie de duinen te beklimmen. Rond 10 uur is de temperatuur alweer boven de 30 graden gestegen.
Later die dag rijden we verder richting Keetmanshoop.
Ongeveer 15 km ten oosten van Keetmanskoop bevind zich een mooi kokerbomenbos. De campinghouder nabij het bos heeft tevens een cheetah opvangcentrum die we later die dag nog bezoeken. 1 cheeta is al op heel jonge leeftijd door mensen groot gebracht en laat zich zonder problemen aaien, ze geniet zelfs van de aandacht. Een andere cheeta heeft 2 jongen en is veel schuwer en niet echt gediend van menselijk contact, maar vind het ook geen probleem als we haar en haar jongen vanaf een paar metertjes bekijken. Als de cheetah`s het vlees hebben opgegeten verlaten ze het terrein weer.
Als we s`avonds beginnen met het maken van het avondmaal komen er overal grote insecten vandaan lopen, een soort van enorme krekels(zie foto). Ongeveer 10 cm groot met hele lange poten. Met 10-tallen tegelijk lopen ze naar onze auto. Jose heeft het niet meer en wil het liefst de auto die dag niet meer uit. Het is nogal warm dus is dat geen serieuze optie, maar die avond hebben we iets sneller gegeten als normaal. Toen het eenmaal echt donker werd kwamen er ook nog duizende motten en vele krekels op ons af. Ondanks dat Jeffrey in eerste instantie nog erg moest lachen als Jose weer een brul gaf omdat er een raar insect de tafel op kroop werd het ons nu allebei een beetje te veel van het goede en zijn we lekker vroeg naar bed gegaan.
De volgende ochtend hebben we alvast wat Zuid-Afrikaanse Rand gewisseld en vertrokken richting Zuid-Afrika. We rijden vanaf Namibie meteen het Kgalagadi National Park in Zuid-Afrika om vandaaruit richting Cape town te rijden.

• 06 April 2011 - 11:35

Ankie:

Hey Jeffrey en Jose,

Wederom een geweldige verhaal en mooie foto-tjes.
    Enneh dat ene lieve beestje had van mij ook gewoon thuis mogen blijven hoor.

Geniet nog even van de paar laatste dagen
    en we horen wel wanneer jullie weer thuis arriveren.

Groetjes
    Ankie

• 06 April 2011 - 16:50

Meerle:

Werkelijk,wat mooi allemaal, tenminste BIJNA allemaal.
    Een heel goede reis terug en hopelijk tot snel Jose (uiteraard is Jeffrey ook welkom).

Groetjes Ad en Marion

• 06 April 2011 - 19:21

Lennart En Babs:

Dag Reizigers,

Wat een mooie foto's en leuk om te horen dat het daar zo bijzonder is.
    Jef, jammer dat die cheeta's geen eukanuba eten anders was dat nog mooie export handel voor je geweest.

Reis loopt zo tegen het einde maar daar zullen jullie nog niet teveel aan willen denken vermoed ik.

Nog veel plezier en we wachten het volgende verslag weer af.

Groet,

len en babs

• 07 April 2011 - 13:48

Sonja:

Hey hallo,

Geniet nog lekker van de laatste dagen!!!!!
    Jeetje wat is het snel gegaan zeg, maar jullie zijn weer een hele mooie ervaring rijker.....

tot snel in levende lijve...........

Groetjes Sonja