op weg - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Jeffrey en Jose - WaarBenJij.nu op weg - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Jeffrey en Jose - WaarBenJij.nu

op weg

Door: destinationcapetown

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Jose

17 Januari 2011 | Egypte, Caïro

13-01-2011
En we zijn onderweg!!!!!!!!
Nadat we op zondag de auto ingeladen hebben zijn we maandag 10 januari ‘s ochtends om half 6 vertrokken richting Venetië. In de middag hebben we nog een tussenstop gemaakt bij Tom’s Fahrzug Techniek. Omdat we voor deze lange reis meer spullen op het dak hebben gemonteerd zijn de originele dakveren voor het klapdak te licht en hebben we zwaardere laten monteren.
Nabij Inssbruck was onze eerste overnachting, op de parkeerplaats van een wegrestaurant. Wonderbaarlijk hebben we redelijk goed geslapen.
De volgende ochtend zijn we via de Brennerpas door de Dolomieten naar Venetië gereden. Omdat we toch voldoende tijd hadden hebben we niet de hoofdweg genomen, maar een mooie bergroute door de sneeuw en langs de skipistes, waarbij ons hoogst bereikte punt op 2200 meter lag.
In de middag bereikte we Venetië. Eerst hebben we gekeken waar de ferry vertrekt en zijn toen meteen naar het oude Venetië gegaan. Het weer was grijs en grauw, maar het mooie en unieke Venetië gaf ons meteen een heerlijk vakantiegevoel.
Na een lange wandeling langs de grachten, vele winkeltjes en over de bruggen zijn we natuurlijk een pizza gaan eten.
Woensdagmiddag zijn we de ferry opgegaan. Het is een mooie nieuwe boot die we bijna voor onszelf hebben. Op het dek staan 6 auto’s waar ruimte is voor zo’n 150 auto’s.
Alle 30 pasagiers aan boord hebben we inmiddels ook gezien.
We hebben inmiddels een ouder Duits echtpaar ontmoet die ook naar Kaapstad reizen. Zij hebben er een jaar voor uitgetrokken. Na kort beraad hebben we besloten om met hen mee te reizen tot Kaapstad, heerlijk relaxed en veel zien :-)
Later meer.......

• 18 Januari 2011 - 06:34

Ans Braat:

Hallo reizigers,

Ik lees nu jullie verslag en het lijkt me geweldig zo;n reis te maken.
    En ja Venetie is prachtig jammer van het weer.
    Wens jullie een goede reis naar Kaapstad.
    Groetjes.........

• 18 Januari 2011 - 06:46

Marieke En Jeff:

Hey Jeffey en Jose,

Leuk om te horen, dat het allemaal goed verloopt,
    wel een beetje jammer van het weer, maar goed,
    ik denk dat dat zeker nog gaat komen.

En dat Kaapstad verhaal,
    zal ik hier vertellen dat je voorlopig nog niet terugbent en dat er alvast een vacature uit mag gaan. haha

Geniet ze verder
    en tot het volgende reisverslag

• 18 Januari 2011 - 06:48

Ankie:

Even een foutje,
    het vorige was dus van mij. :-)

Veel plezier !!!!!!!!!!!!!!!!

• 22 Januari 2011 - 11:30

Clasien Leyten:

Ha Jeffrey en Jose,

Begin is alvast weer veelbelovend.
    Geniet ervan!

Clasien, Peter en Nick